If you wish to return a product or a part of the products of your order you must inform us in writing either by e-mail or by phone, on the phones of the company within 7 days from the day of receipt of the order.

If the reason you want the product returned due to a defect you should inform us immediately within 24 hours and also send us an e-mail with obvious photos of the defect, so that we can contact our suppliers for as much as possible settlement of the problem, as these are the terms that apply. In the event that the reason for the return is proven to be a defect or damage during the transfer, the return costs are borne by our company.

In case you wish to return the product or products of your order for another reason or you are not satisfied with the quality, colour, etc., then the shipping costs of returning the product are borne by the customer. Refunds do not include initial shipping costs, only the net worth of the product. The return of the value of the product for any reason will be made within 14 days at the latest from the moment the company agreed with the request and received well the possible return of the goods.

Prerequisites for product return:

The product must not have been used or assembled

The product must be accompanied by its original packaging and all its contents and must not have worn out.

Do not remove any labels or brand markings that the product and its packaging may have.

The product to be returned must be accompanied by receipts & purchase receipts.

The products available from our online store provide specific information and features that are given directly by our suppliers and fully follow any guarantees provided by manufacturers or importers and in accordance with the terms of use that are explicitly mentioned in the e-shop of our store.

Order cancellation

Order cancellation can be done in the following cases:

Before the order is completed, during the electronic ordering process you can go back and remove the quantities of products from your cart by clicking on the “delete” button of the products.

If the online order has been completed but the product has not been shipped yet, you can call us and we will cancel your order.

Once the order has been invoiced and has now been routed for delivery, the shipping and return costs are borne by the customer.

Upon receipt of the product, contact us by phone or in writing explaining the reason you wish to cancel the order

Right to electronic dispute resolution

According to Directive 2013/11 / EC, which was incorporated in Greece with JM 70330/2015, the possibility of electronic consumer dispute resolution with the Alternative Dispute Resolution (ADR) procedure is now provided throughout the European Union. If the customer has the status of a consumer (ie a natural person acting outside the professional capacity) and has any problem with a purchase made from our Website, he can initiate the ADR process through the single all-union platform for electronic dispute resolution (platform ADR) available at https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

 

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιστροφή προϊόντος:

  • Το προϊόν να μην έχει χρησιμοποιηθεί ή συναρμολογηθεί
  • Το προϊόν να συνοδεύεται από την αρχική συσκευασία του και όλο το περιεχόμενο αυτής και να μην έχει φθαρεί.
  • Να μην έχουν αφαιρεθεί τυχόν ταμπελάκια ή σημάνσεις μάρκας που ενδέχεται να έχει το προϊόν και η συσκευασία του.
  • Το προϊόν που θα επιστραφεί πρέπει να συνοδεύεται απαραίτητα από τις αποδείξεις παραλαβής & αγοράς.

Τα προϊόντα που διατίθενται από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα παρέχουν συγκεκριμένες πληροφορίες και χαρακτηριστικά που δίνονται απευθείας από τους προμηθευτές μας και ακολουθούν απόλυτα τις όποιες εγγυήσεις παρέχουν οι κατασκευαστές ή εισαγωγείς και σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αναφέρονται ρητά στο e-shop του καταστήματος μας.

Ακύρωση παραγγελίας

Ακύρωση παραγγελίας δύναται να γίνει στις κάτωθι περιπτώσεις:

  • Πριν ολοκληρωθεί η παραγγελία, κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής διαδικασίας της παραγγελίας μπορείτε να κάνετε πίσω και να αφαιρέσετε τις ποσότητες των προϊόντων από το καλάθι σας πατώντας στο κουμπί «διαγραφή» των προϊόντων.
  • Εάν έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική παραγγελία αλλά δεν έχει αποσταλεί ακόμα το προϊόν, μπορείτε να μας καλέστε και εμείς θα αναλάβουμε την ακύρωσή της παραγγελίας σας.
  • Εφόσον η παραγγελία έχει τιμολογηθεί και έχει πλέον δρομολογηθεί για την παράδοση της, τα έξοδα αποστολής και επιστροφής τα αναλαμβάνει ο πελάτης.
  • Μετά την παραλαβή του προϊόντος, επικοινωνήστε μαζί μας τηλεφωνικά ή γραπτώς εξηγώντας το λόγο που επιθυμείτε την ακύρωση της παραγγελίας

Δικαίωμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών

Σύμφωνα με την Οδηγία 2013/11/ΕΚ, η οποία ενσωματώθηκε στην Ελλάδα με την ΚΥΑ 70330/2015, προβλέπεται πλέον και η δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με τη διαδικασία Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ – Alternative Dispute Resolution) στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν ο πελάτης έχει την ιδιότητα του καταναλωτή (δηλ. φυσικό πρόσωπο που ενεργεί εκτός επαγγελματικής ιδιότητας) και έχει οποιοδήποτε πρόβλημα με αγορά που πραγματοποίησε από την Ιστοσελίδα μας μπορεί να κινήσει την διαδικασία ΕΕΔ δια μέσου της ενιαίας πανενωσιακής πλατφόρμας για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ) διαθέσιμη στο https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage